fredag 2. mars 2012

Livstegn fra tornadoland

Haggel på størrelse med isbiter, regn, varmt vær....it's tornado time.

Sharon rakk akkurat å hente meg på skolen før sirenene startet. Sirenene uler om det varsles en tornado, og alle skal søke tilflukt i kjellere eller rom lavt i huset.Så det var det vi gjorde. Jeg hentet pc, kopp med kaffe og bok, Sharon fikset tepper og stoler, og Ken kom med eplepai.
Nå har vi sittet her i en snau time. Ble overlykkelig da jeg fant ut at jeg hadde internett her nede. Må jo kunne poste kryptiske dødsmeldinger på Facebook om en tornado faktisk slår ned her i Hanover.
Det har hittil vært mange, mange tornado touchdowns rundt oss, men ikke akkurat her i Hanover. Og jeg bør vel være takknemlig for det. En av touchdown'ene var bare noen kilometer unna oss, og den skal visst ha revet en brannstasjon over ende.

Dette blir nok ikke siste gang jeg gjemmer meg i kjeller'n. Det sies at det skal bli et rekordår når det gjelder tornadoer i år, og sesongen er april/mai. Dette er en tidlig tornado med andre ord. Det er ille å si det, men jeg er fylt til randen med skrekkblandet fryd. Litt som å se haier i glasstunneler i et akvarium, eller slanger. Mehee.

Nå fikk vi en opprigning på hustelefonen som sa: "The previous emergency has been resolved. You may continue your normal activities". Vi er trygge. FOR NOW. Fortsatt litt torden og lyn, men det er jo bare ruskenusk i forhold til en 800 meter vid tornado som knuser hus.

Det ble gradvis mørkere og mørkere ute da tornadoværet nærmet seg, og nå som det er mer eller mindre over er det helt lyst ute igjen. Kjemprerart å oppleve.

2 kommentarer:

  1. Anna og Sunniva2. mars 2012 kl. 17:00

    Woooowtsh! Rått! :D :D :D
    Sunniva og Annnaaaa

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett