søndag 25. mars 2012

Senior Trip - Day 5

(Litt på etterskudd)

Siste hele dagen her....hulk hulk.
Først dro vi til "The Met" (Metropolitan Museum of Art). De hadde drøssevis av utstillinger, og vi fikk ikke en gang sett halvparten. Gigantisk. Det er sant det de sier: Alt er større i USA.

Vi spiste lunsj utenfor museumet. Gatekjøkken for alle penga. Jeg tuslet bort til en søt dame med en pretzelbod, og jeg kjøpte en rosin- og kanelpretzel. Yummy. En acapellagruppe sang og underholdt der. Det er visst en populær plass for gatemusikere og lignende.

Etter lunsj gikk vi en tur i Central Park. Åh, jeg har gledet meg så mye til å se den! Jeg innrømmer at jeg var bittelitt skuffet i begynnelsen.....for mesteparten av trærne var uten blader, og det var litt grått og trist. Men! Da vi kom litt lenger inn var det flere folk, og vi så den lille innsjøen der folk rodde rundt i båter. Plenene var dekket av mennesker i alle aldere, og det var gatemusikanter med jevne mellomrom! Vi krysset parken på tvers, ikke langs, og det var likevel et godt stykke å gå. Mot slutten av stien så vi mosaikken som er laget til minne om John Lennon. I tillegg besøkte vi stedet der han ble skutt.
Vi tok bussen til Bronx der vi besøkte Yankees Stadium. Dette var vel det jeg fant minst spennende på hele Senior Trip'en, men mange av mine medelever er hardbarka baseballfans, så det falt i smak. .....still...big waste of time.
Det eneste jeg har å si om denne stoppen er at baseball er overrated.

Bussen tok oss tilbake til like ved Times Square. Saige og jeg løp til Forever 21 for å få shoppet litt, men vi hadde bare usle 45 minutter, og det er ikke så lett å sprinte gjennom en folkemasse som den du finner i Times Square. Vi ankom butikken, men køen foran kassa var så lang at vi bare gikk ut igjen. Vi fant en Starbucks, kjøpte kaffe, og løp tilbake til møtestedet. 7 blocks. Vi ble 7 minutter for seine..men det var kjempegøy! Vi stresset som bare det for å komme til møteplassen i tide, men det var gøy å snirkle seg gjennom folkemengden igjen. Jeg elsker New York. ELSKER.

Vi spiste middag, og så gikk vi til den andre mest besøkte kinoen i hele USA (og verden). DER SÅ VI HUNGER GAMES! Saige, Kendall og jeg var pumped! Og filmen sto til forventningene (mer eller mindre). Den fulgte boka kjempebra til film å være! Jeg tror folk som har lest boka liker filmen best, though. Jaja. Jeg er en av dem. Synd for resten. Mehehe.

Etter filmen, skyndte vi oss tilbake til hotellet. Vi bodde i New Jersey ettersom det er veldig mye billigere enn å bo i selve New York. Det var en basketballkamp mellom University of Kentucky og Indiana University på tv, og alle de andre var supergira. Needless to say, jeg kunne ikke brydd meg mindre. Kendall, Saige, Shelby, Liz, Tyler, Daniel, Brennen og et par andre tilbragte kvelden med kortspill og morrrrro i steden. Dette var desidert den beste kvelden!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar