torsdag 22. mars 2012

Senior Trip - Day 3

Hey, hey, hey! Da er jeg endelig i New York City! Herrejesus, det er helt vilt å faktisk se alle disse stedene jeg bare har sett på film! SO FREAKIN' EXCITED.

Vi sto opp 7.15, spiste frokost og dro til DC kl. 8.30. Først tok vi bilder utenfor The White House. Velbeskyttet bygning! Om du vil ha en tour, må du søke god tid i forveien så de kan gjøre bakgrunnssjekker og så videre. Likevel, bare det å stå utenfor gjerdet var ganske stort!

Det var noen demonstranter der også. Dette teltet har stått her siden 1981 - alltid med demonstranter tilstede. De demonstrerer mot atomvåpen.

Denne fyren var ikke helt god. Underholdende, though! Han skrek at Obama og Romney begge spiser mennesker. Kjekk kar!

Etter den stoppen, besøkte vi Holocaust-museet. Det var et utrolig bra museum! Veldig interessante og flotte utstillinger og oppsett. Du fulgte en lang gang med en blanding av videoklipp, bilder, tekst og faktiske gjenstander fra perioden.

Vi dro fra museet rundt kl. 12, og vi kjørte av gårde i bussen med bussjåføren vår, Jane. Lunsj fant sted på Panera Bread - mitt favoritt lunsjspisested i dette landet. De har kjempegode salater og bakevarer. Pluss kaffe. Must, must.

Vi ankom New York rundt 18.30. Trafikken inn til byen var intens...sååå sakte. Tålmodighet, Merete. Tålmodighet. Pust inn. Pust ut... brhajr. Og så var vi plutselig der!

Vi spiste middag på Heartland Brewery som er i Empire State Building, bakkelevel. Denne flotte kvelden ble avsluttet med en tur til toppen av Empire State Building. Etasje 86! Lang heistur! Og for en utsikt. Det var kjempespennende og nydelig. Det minte veldig om å være i toppen av Eiffeltårnet!
FLOTTERS DAG!

Temperaturene er perfekte forresten. 20 varmegrader. Håper jeg blir en anelse brunere snart....*referring to picture of self in front of the white house* 'nough said.

4 kommentarer:

  1. Åå, gud, så kule bilder! Heldiggriiis! :D :D :D

    SvarSlett
  2. Fyrer spørsmålsrunde på bloggen min, sjekk den ut!
    http://rikkeaus.blogg.no/1332401298_sprsmlsrunde.html xx

    SvarSlett
  3. Magiske bilder! Gleder meg til i morgen :-)

    SvarSlett
  4. Skulle ønske jeg også var der høyte opp i en skyskraper - men det blir vel muligheter i Chicago.
    Kos deg videre.

    SvarSlett