søndag 25. mars 2012

Senior Trip - Day 4

Dette har hittil vært den aller beste dagen!

Vi sto opp 7.15, spiste en herlig frokost på hotellet (beste hotellfrokosten i USA hittil - de hadde skikkelig mat) og dro avgårde.

Første stopp var frihetsgudinnen! En ferje tok oss ut til Liberty Island, og fikk tatt bilder. Jeg kan ikke beskrive følelsen av å se alle disse stedene på ordentlig...
Frihetsgudinnen var gigantisk. Kjempestor! I tillegg var hun innhyllet i tåke da vi kom. Kul effekt.

Da vi kom i land, gikk vi til 9/11-memorial'ene. Det var sterkt og spesielt. Jeg klarte ikke å faktisk forstå at det var akkurat der - akkurat der! - bygningene raste. Minnesmerket er i mine øyne helt perfekt: Det består av to firkantede "basseng" som er plassert nøyaktig der de to tårnene sto. De er to kvadratiske fossefall, og langs kanten er navnene til alle de omkomne inngravert. Vakkert. Veldig, veldig vakkert.

Neste stopp var China Town! Hahah, til tross for an anelse konstant frykt for mitt eget liv var det en awesome opplevelse! Det er gate på gate med souvenirbutikker type Hellas og Spania. Kineserne klemmer seg på deg, og de lar ikke gå så veldig lett. Bleh. Mangel på personal space.
Vi vandret videre ned gatene, og vi kom til Little Italy, som er gater fulle av italienske restauranter og harry butikker. Jeg likte Little Italy mye bedre enn Chinatown....italienere er hyggeligere og ikk elike påtrengende.
Den endelige fangsten min er: Veske, lommebok, ring, og solbriller. Pluss en kule gelatto (italiensk iskrem..mmmm), en kaffe og lunsj. Men mat tells ikke. Huh.

Etter Chinatown dro vi til Madame Tussauds! Herre, vi gjør jo alt... Jeg fikk endelig møte alle kjendisene! ..hittil har de holdt seg skjult....for some reason.
Middag var neste ounkt på lista, og for å komme til restauranten, gikk vi opp Times Square. Det er nok favorittgaten min i hele verden. 100000000000000000 (etc) ganger bedre enn.. *kremt* Karl Johan. Flaut...flaut. Du er omringet av bygninger med hundre etasjer på alle sider, og det er gigantiske skjermer som flasher reklamer. Mennesker overalt. Liv og røre. Jeg er forelsket.

Vi var så heldige at vi møtte denne superkjekke, unge mannen.
Siklende jenter: "He-he-heyy, can we take a picture with you?"
Ukjent man-candy: "..uhm, why?"
Vi: "Well, you are just very good-looking. *søteste smil i verden*"
Ukjent man-candy: "*legge armen sin rundt Merete. En gest full av tydelig kjærlighet*"
Jentene!
Middag var godt. Italian. Da alle hadde spist seg mette, gikk vi til Broadway og så Memphis. Aah, mitt første broadwayshow, og jeg elsket det! Musikken og skuespillerne var supre! Jeg koste meg.

Vi kom ikke hjem til hotellet før nesten-midnatt.....derav forsinkelse.

3 kommentarer:

  1. Tror jeg vil besøke NY :-) Entusiasmen din smitter :-)

    SvarSlett
  2. Hahahah, må si jeg elsker bildet med den kjekke mannen! :D

    SvarSlett
  3. Jeg henger meg på jeg også - NY synes helt herlig ut.
    Florida neste - her går det slag i slag.

    SvarSlett