onsdag 17. august 2011

Kakemonster

Harmløst i Norge. Ikke fullt så harmløst i USA.
I US Government i dag, endte vi opp med å snakke om Sesam Stasjon. Og Cookie Monster. Først trodde de ikke at jeg visste hva de snakket om.
"Oh, you probably don't have that in Norway, do you?"
"Actually, yes, we do. Sesam Stasjon." Dumme meg fortalte dem også at Cookie Monster er "kakemonster" på norsk. Si det høyt for deg selv. Med amerikansk aksent. Hva høres det ut som? Ikke noe som har med kake å gjøre i hvert fall.........
Jeg skjønte hva det kunne tolkes som like etter at ordet var ytret. Alle lo, meg selv inkludert. Masse plass til selvironi. I love US Government!

FORRESTEN. Over til noe helt annet. Ny telefon. Prepaid. Kjøpt på Walmart, USA's store billigbutikk. De selger ALT. Ingen visste hva slags SIM-kort jeg ønsket..hulk hulk...norsk telefon = ubrukelig, og jeg måtte skeie ut og kjøpe denne sinnsykt lekre og feite telefonen (Everything is bigger in America. Neida. Joda).
Du tror at den bare er stygg, feit og har liten skjerm...
....MEN så er den egentlig stygg, feit, har liten skjerm OG har et hidden ordentlig tastatur! Awesomeawesomeawesome?
Jeg er faktisk allerede ganske glad i den, til tross for dens feil og mangler (som det faktum at den ikke har æøå. SUKK).

3 kommentarer:

  1. Nå høres jeg dum ut, men jeg skjønte ikke det med kakemonster? Nå har jeg sittet og tenkt på det i sikkert 5 minutter, men jeg skjønner det ikke. Jeg sier det nok feil eller noe, men kan du vær så snill og si det?

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner heller ikke de med kakemonster:O

    SvarSlett