søndag 14. august 2011

A day in Madison

I går var Sharon og jeg i Madison. Det er fem minutter fra Hanover. Vi vandret i hovedgaten, jeg kjøpte en kjole og noen øredobber. Dere skal nok få sett kjolen ved en senere anledning. NÅVEL. Etter denne INTENSE shoppingen følte vi at vi hadde gjort oss fortjent til en smoothie hver. I chose mango. For det er best.

Mens vi satt utenfor cafeen og harmonisk slurpet i oss smoothiene så vi disse 60-talls-bilene. Er de ikke sinnsykt best? Jeg vil ha en sånn turkis en når jeg blir stor.
Hadde jeg vært amerikansk, en INNFØDT, da hadde jeg nok hatt en allerede. Og jeg hadde kjørt rundt i den med vinduene nede. Alle 16-åringer her har lappen og cruiser rundt. Jeg har faktisk sittet på med noen av dem, og det er noe av det skumleste jeg har gjort i hele mitt liv - er glad vi har 18 års grense i Norge, ja! (Okey, jeg overdriver nok litt igjen...de var ganske flinke til å kjøre. Jeg drives vel bare av misunnelsen over at de kan kjøre og ikke jeg. Hulk hulk.)

Andre interessante ting jeg kan dele..? Det er forresten lov til å stille spørsmål. Jeg er ganske snill.
Hah, jo. Mat. Alle tidligere utvekslinger i Hanover har gått opp mellom 5 og 15 kilo. Selvmord. Vet dere hva? Jeg skal prøve å bli et levende eksempel på at man kan bo i USA et år uten å bli feit. Mission StaySkinnyInUSA. Starting now.



Ending now.
I LOVE USA.

5 kommentarer:

  1. Liker du deg i Indiana? Jeg blir utvekslingsstudent til neste år, og jeg vet ikke om jeg vil ha statsvalg. Vil du anbefale Indiana i så fall? :)

    SvarSlett
  2. Indiana er supert! Hadde ikke hørt mye om staten før jeg endte her, men jeg ønsker meg ikke noe annet sted. Vi har varme somre, og fire årstider. Perfekt!
    Tenk deg nøye om før du tar statsvalg, for husk at du velger vekk 49 andre stater, og kanskje den perfekte familiematchen for deg var i en av de andre 49. Familien er viktigst! Men jeg skjønner at det er skummelt å havne i ingensteds. Jeg ønsket meg til California, Washington og Pennsylvania, men endte her, og det gjør meg ingenting.
    MEN jeg vil anbefale Indiana. Absolutt! :D

    SvarSlett
  3. Hei, bor du i den Hanover som ligger rett utenfor Scottsburg, Lexington og Madison? Jeg er selv utvekslingsstudent i Lexington ca. 10 min utenfor Hanover!

    SvarSlett