fredag 25. november 2011

I am thankful for..

..being here in the US, experiencing Thanksgiving, new and old friends, family and skype.

I dag er det Thanksgiving. Jeg må innrømme at jeg har gledet meg ganske så mye til å få oppleve denne høytiden og tradisjonen first hand. Hittil har jeg bare sett det på film, men nå har det skjedd FOR REAL. Jeg har stappet fyll inn i en kalkun (det aller viktigste ved Thanksgiving), sett Cars 2, hatt skolefri, gått to små turer ute, spist alt for mye mat (og litt til), tatt den tradisjonelle etter-maten-luren alle amerikanere visstnok tar, slappet av hjemme med vertsfamilien og kost meg.

Sharon hadde laget kalkun, stuffing, potetmos, ovnsbakt butternut squash med ost og brødbiter, søtpotetpuré med pære, saus, gelé, gresskarpai, eplepai og eple crisp. Aah. Dette blir nok å finne på menyen i to og en halv måned til. Maten var veldig god (!), men ingenting slår norsk julemat.

Det har vært en herlig og avslappende dag.

UPDATES:
- Har vært på Black Friday Shopping. :D
- Turkey Shoot Out (forigårs) var kjempehyggelig. Lady Rebels, Southwesterns basketjenter, vant kampen sin mot Madison. Close game...de vant med 1 poeng, noe som er lite i basketball.
Guttene tapte dessverre. Men det var også superclose. Det var uavgjort helt til 0,3 sekunder før kampen sluttet, for det var da en Madison-spiller kastet ballen mot kurven, og selv om den gikk nedi etter tiden hadde gått ut, fikk de poenget. Vet ikke helt hvordan alt fungerer ennå, men jeg har fått sansen for basketball!
Vi var i hallen i fem timer for kampene. Vi måtte være der én time før alt begynte for å få plasser, og jeg må si jeg var lei av å stå oppreist for å heie etter alle de timene. Geh. Meen jeg hadde det hyggelig med Shelby, Liz and more. :D

1 kommentar:

  1. Så utrolig mye deilig mat! Der skulle jeg gjerne vært. Så har du virkelig fått oppleve ekte Thanksgiving.
    Synd SW tapte, men dere hadde det vel gøy uansett? Klem <3

    SvarSlett