søndag 6. november 2011

"A house without books is like a room without windows."

- Heinrich Mann

I går var vi i Bloomington, og Sharon tok meg med til Michael's - USAs svar på Panduro. I LOVED IT.

Det eneste minuset var alle juletrærne og julepynten, julemusikken og kvalmende syntetisk julelukt. Jeg forguder jula, men ...pleaase...det er november.
Jeg kjøpte lerret, maling og pensler så jeg kan male, stilig papir så jeg kan lage julekort til alle nordmennene jeg er så glad i, garn og strikkepinner så jeg kan lage en hals, og en pappboks som ser ut som en bok. I dag malte og dekorerte jeg boksen, og den står nå rommet mitt ved siden av esken jeg lagde for noen uker siden. Det har vært deilig å starte søndagen med en slump kreativitet og en kopp kaffe. Og waffles. Let's not forget about the waffles.

Det tok en god stund å få boksen slik jeg ville. Måtte males et par strøk, og jeg dekket sidene i papir, limet måtte tørke.......men jeg var sterk, jeg var tålmodig.

Enda en gjenstand som gjør rommet mitt mer "meg". Jeg føler meg veldig hjemme der nå. :D

UPDATES:
- Skypet med familien i dag. Superkoselig! Elsker dere, mamz, papz og Bolla!
- Det jobbes på andre kunstprosjekter her i huset. Guttene lager små fugler av filt, og de skal selges på julemessen på Colleget. Jeg vurderer å selge noe selv..bli rik liksom.
- Spirit Week-arbeid går fremover. Vi er dessverre veldig få folk så jeg frykter at vi kanskje ikke får realisert alle det fabelaktige ideene våre.
- Jeg er ikke feit. Yet. Det krever ufattelig mye selvkontroll for å leve sunt i USA. Jeeez, la meg overleve dette året.
- Jeg skal begynne å strikke nå. Grått, tykt, mykt garn. Pinner størrelse 6,5. Juleharmonien kommer krypende, men jeg lar meg ikke se julefilmer før det offisielt er 1. desember. Tror jeg må spare risengrynsgrøten til desember også. Ååh...som jeg har lyst på risengrynsgrøt.

1 kommentar:

  1. Si meg, tok du med deg de grønne små glasskulene som du har plantet stearinlyset ditt i hjemmenifra? De ser helt like ut :-)
    Boken ble fantastisk flott, eller kjøpte du den slik? Har ikke sett noe FØR-bilde, he, he...
    Gleder meg til jeg skal låne den grå halsen neste vinter. Klem mamma

    SvarSlett