mandag 5. september 2011

Bloomington!

Søndag-mandag dro Sharon, Isaac, Owen og jeg til Bloomington som ligger omtrent 1,5 time fra Hanover. Der bor min "onkel" Jeff, broren til Ken.
Vi bodde på Holiday Inn (watch out for frokosten der. Bare muffins, pannekaker, honning, sirup, knallfargede cheerios og annet sukker der. Men selvfølgelig, om du ikke har noe spesielt ønske om å unngå fedme, kjør på - for all del), og jeg tilbragte natten i en King Size Bed. Å herre. I want one.

Vi spiste middag ute på en indisk restaurant. Jeg valgte en rett med spicygrad 3 av 6. Frarådes. Tror faktisk du kan spy flammer om du velger grad 6.
Vi hadde det superkos da.
Etter å ha spist middag ute, vandret vi rundt til vi fant en Starbucks. Er ikke noen OhHolyStarbucks i Hanover, skjønner dere. Så min trang til å helle i meg kopp etter kopp med Starbucks-kaffe bygger seg opp til et bristepunkt over tid. Så det var denne desperasjonen etter Starbucks-kaffe som drev meg til å drikke kaffe selvom det var sent på kveld. Alle vet at man ikke skal drikke kaffe sent på kveld med mindre man på død og liv ikke skal sovne - noe som ikke var saken i mitt tilfelle. Nåja, man skal ikke gråte over inntatt Starbucks-kaffe...........eller spilt melk. Whatever.

Sharon og jeg, and two cups of joy. AKA skinny caffe latte with hazelnut and caramel.
I dag (fortsatt mandag her. Forresten var i dag den kaldeste dagen siden jeg kom. Bare noen-og-tjue grader. Og vind. Brr) gikk vi rundt på Indiana University campus. Det går visst 40 000 (!) elever der, noe som er ganske sinnsykt mange når du sammenligner med Hanover College's 1000. Folk ler av meg når jeg sier at jeg synes Hanover College's campus er stort. But ey, my favorite saying: Everything is bigger in America. It's true. Og billigere.

Jeg møtte en kjekk, eldre mann i IU's park. Kjærlighet ved første blikk.
Isaac og Owen syntes også at mannen var umenneskelig kjekk, og som den elskverdige og kjærlige søsteren jeg er, delte jeg ham med dem.
Jeg kjøpte en IU-hettegenser, og jeg elsker den. Skal ALDRI ta den av. ALDRI. Next up må bli en Hanover College-hoodie. Trenger variasjon. Du finner college-patriotiske klær i butikker på hvert eneste college.
Vi fant en Starbucks også inne på campus (Er det én ting amerikanere har skjønt, så er det at Starbucks er best), og vi slo oss ned med et brettspill. Jeg knuste mine motspillere, min familie. Altså, disse amerikanerne jeg bor hos har en tendens til å blande kjærlighet+nåde med brettspill+å vinne. Jeg derimot lar ingen følelser stå i veien for min vei mot victory. That's the only way.
Defeated, boys. Defeated.
UPDATES:
- Hadde fri fra skolen i dag fordi det var Labor Day. Amerikanere liker å finne på holidays og gi seg selv fri sånn cirka én gang i måneden. Føler meg litt passe dum som ikke vet hvorfor vi har Labor Day. *google* = "Labor Day is a United States federal holiday observed on the first Monday in September (September 5 in 2011) that celebrates the economic and social contributions of workers." Oh, figures. Vi feirer labor.
- Spiste Ben&Jerry's Americone Dream i dag. Den var veldig god. Jeg er ved godt mot angående my Ben&Jerry's Mission.
- Repeat: Kaldt ute i dag.
- JEG SNAKKET MED EN NORDMANN I BLOOMINGTON. JESUS. Det var supergøy. Hun hadde flyttet til USA da hun var syv år så norsken hennes var litt gebrokken, og hun kunen verken lese eller skrive norsk, men vi hadde en super liten samtale. Kjemepgøy. Sulten på norsk.
- Mehe.

3 kommentarer:

  1. MERETE!! Du er vakker! <3 Savner deg. :)

    SvarSlett
  2. ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
    Utrolig heldig!

    SvarSlett
  3. Endelig har mamma sendt meg adressen din....
    Sokolade er på vei over<3<3<3<3
    Hva med brunost og røkt laks????
    Godt å se at du trives!
    Klem tante S

    SvarSlett