søndag 4. desember 2011

Som på film.

I går morges var jeg og vertsfamilien på the Christmas Art Fair på Hanover College. Jeg tuslet rundt til alle standsene, og jeg endte med å kjøpe to hjerter som jeg hang i vinduet mitt, to snømenn som nå dekorerer speilkommoden min, og en bunt kanelstenger som ligger på kommoden. Jeg har også en boks med hele nellikspikere på rommet mitt som står åpen og slipper ut nelliklukt. JUL.

Til alle dere som trodde at kleine, overpyntede julegensere der motivet er i 3D bare eksisterte i filmer - think again. ALLE (sånn cirka 40 %) på Art Fair'en var ikledd en slik genser, og de ble solgt der også. Creeper-me tok bilder av et par av dem i skjul. Høhø..

Etter denne lilel julemessen dro jeg til en skøytehall med Kendall, Shelby, Liz, Daniel, Brennen og Tyler. Innendørs skøytehaller er aakkurat som på film. Du leier skøyter over en disk, det spilles klissen kjærlighetsmusikk over høytalerene (med en og annen ok sang innimellom), et og annet kjærestepar går mens de holder hender, noen kan danse, ingen bruker hjelm (vennene mine lo av meg da jeg sa at vi for det meste bruker hjelm i Norge........snakk om å ha lite respekt for sitt eget LIV ASS.) og halvparten av alle som er der kan egentlig ikke gå på skøyter. Jeg hadde ikke gått på skøyter siden året da jeg falt på isen for to år siden og måtte få fikset to tenner (inkludert en rotfylling - som forresten var en prosess jeg fant uhyre fascinerende) og sydd leppa (riktignok bare ett sting, men det var ikke så altfor behagelig), så jeg tok det litt forsiktig i begynnelsen. Etter en liten stund kom jeg inn i det igjen, og klarte uten problemer å svinge ved å sette en fot over den andre-ish.
Det var kjempegøy! Jeg koste meg veldig. :D

Meg, Shelby og Liz.
I dag har jeg bakt julekaker! Norske julekaker, så klart. Det er faktisk første gang jeg har gjort det i mitt liv. Vanligvis lager mamma eller pappa deigene, og jeg hjelper til med å bake dem ut, men nå er jeg all by myself. Jeg synes deigresultatet ble ganske så fantastisk - if I may say so. Om de blir bra etter å blitt bakt ut, vet jeg ikke ennå. For øyeblikket ligger deigene i kjøleskapet og blir kalde.

UPDATES:
- ...............det regner. SUKK. Tror ikke julenissen har lest ønskelisten min der jeg tydelig uttrykker at jeg vil ha en hvit jul. Hurry up, gubben.
- Episode 4 av Blåfjell kal nå sees! Gleder meg til åpningen av kvisthulen i episode 5! Alltid like spennende å se om de KANSKJE klarer å åpne den dette året. D:
- Skypet med Sunniva og Anna i dag! Awesome. Jeg savner dere, puseluser. <3

2 kommentarer:

  1. Savner deg åå, pusiii! :)

    SvarSlett
  2. Når jeg så bildene av "julejakkene" tenkte jeg på Darcy i Bridget's-filmene :-) Men julehjerte og nissene du kjøpte skaper nok julestemning sammen med kanelstenger, nellikspiker og lysene du har montert på rommet ditt. Gleder meg til å høre hvordan det gikk videre med kakebaksten. Stor klem <3

    SvarSlett