onsdag 28. desember 2011

En ganske annerledes jul!

Denne julen er ikke som andre juler jeg har opplevd. Selv om det på på et tidspunkt føltes som verdens undergang å ikke feire norsk jul, snudde alt på seg, og jeg innså at dette var en super mulighet - ikke et tap.
Denne jula endte med å bli ganske så fantastisk på sin måte! ..og det til tross for mangel på pinnekjøtt, kålrotstuing, fruktsalat, norske juletradisjoner, Reisen til julestjernen, druedressing, oksetunge, tomatsild, familie og Norge. Jeg sitter igjen med en god følelse av stolthet over å ha kost meg så mye som jeg har gjort, og sett alt det fine ved amerikansk jul.

JULAFTEN:
- Vi spiste pannekaker til frokost! Ikke dårlig!
- Skypet med mamma, pappa, Fredrik og Anders mens de åpnet pakken fra meg! :D Som for øvrig kom frem på selve dagen. Awesome. De fikk masse amerikansk dritt, og EN WAFFLE MAKER. Som er fra Walmart, så den varer kanskje én uke.
- Vertsfamilien og jeg så på Tre Nøtter til Askepott som jeg fikk på dvd i kalenderen! Jeg oversatte alt det Knut Risan-stemmen sa. Bahaa, tror familien likte det. Drakk forresten opp min siste Freia-kakao mens vi så på. Hulk..
- Sharon lagde potetlefser! Hun er jo en brøkdel norsk, og hun har oppskriften fra bestemoren sin. Det var supergodt! Jeg skal tvinge henne til å lage mer.
- Ken, guttene og jeg spilte Lord of the Rings-brettspill.
- Hele familien gikk en liten tur ute med Terra, my baby dog. Jeg tror Terra liker meg nestbest etter Ken. Wooho, win.
- Vi spiste skinke, ovnsbakte søtpoteter og epler, green beans og salat til middag. Det smakte veldig godt! (...men er riktignok ikke pinnekjøtt.)
- Etter dette så vi POlarekspressen mens vi spiste bjørnebærterte. Aah, den var nydelig. Elsker dessuten filmen også. Julekos.
- Time for presents! Jeg fikk masse fint! Klær, votter, pulsvarmere, penger, sjokolade, smykker, og mye mer. Pluss milelange julekort fra slektninger (som seg hør og bør når jeg ikke har sett dem på evigheter). TUSEN TAKK FOR ALLE GAVER. :D
- Kvelden ble avsluttet med at Ken og jeg så Ringenes Herre To Tårn, extended edition. Haha, ikke noe jeg vanligvis gjør på julaften.

De følgende dagene har jeg bare slappet av, lest Harry Potter, skypet med familie hjemme, spist nydelig mat, vært ute til lunsj med Sharon, møtt en annen norsk utvekslingsstudent, Frida, som var i Hanover med basketballaget til skolen sin. Hun og jeg snakket mens de spilte kamp. Hyggelig å møte en nordmann her! Og å snakke norsk. Because it's awesome. Snakker altfor lite norsk i dette landet. Burde innføres som sidemål!
Nå blir det heldigvis mer norsk på meg fra i morgen av. DA SER JEG GURO. Nå skal resten av kvelden her gå med til pakking. GIRAAAA.

UPDATES:
- New header! Følte det var på tide.
- Er sjukt lat i dag, og orker ikke laste opp flere bilder....
- ...men flere finnes her: Dere kan få enda litt mer innblikk i livet mitt ved å lese Sharons blogg! Bevis Family Adventures 
- REPEAT: JEG DRAR TIL GUROPUZ I MORGEN! Flyr fra Cincinnati, Ohio, og Guro møter meg i Kansas City. Ready for New Year's.

4 kommentarer:

  1. Hei, Merete:)

    Jeg synes du har en skikkelig fin blogg, og du skriver veldig morsomt! Virker som du koser deg skikkelig i USA:) GOD JUL <3

    SvarSlett
  2. Dette blogginnlegget har jeg gledet meg lenge til! Godt å høre at du har hatt en fin jul (selv uten pinnekjøtt) :D
    God tur til Missouri, og si hei til Guro fra meg! <3

    SvarSlett
  3. Hei Merete! Jeg kjenner deg ikke, men jeg må si at er det én blogg jeg leser, så er det din, og jeg føler litt at jeg kjenner deg likevel. Gøy å høre hvordan andre lever og hvordan livet er i Ameriken. Fortsett å blogge, god underholdning og til ettertanke for oss nordmenn. :)

    SvarSlett
  4. Hei Merete. Det er så herlig å se at du har det så flott der borte. Det er jo hensikten, men ikke alle er like heldige. Kos deg videre mens du kan. Hilsen bestemoren til J.S.

    SvarSlett