mandag 12. desember 2011

Holidays are coming!

Nå sitter jeg i vill lykkerus og drikker Freia kakao. I dag har vært en helt fantastisk dag! ...minus et hint av hodepine som kom krypende den siste timen...

1. Jeg er fortsatt full av glede fra gårsdagen. Jeg skypet med mamma og pappa, bakte horn, og vi pyntet juletreet. Det er selvfølgelig 12 dager for tidlig....men amerikanere er jo litt annerledes enn nordmenn. I have noticed.

Første gang jeg lager horn. Satset på 48 stykk perfeksjon, men fikk ta til takke med 46. Innledningsvis hadde jeg 48..men jeg spiste to...
Anyway, mamma, du kan være stolt.

Juletreet vårt er koselig! Litt skarpe lys kanskje, men pynten er fin og personlig. Det liker jeg. Hjemme henger vi opp det samme tullet hvert eneste år, og jeg elsker det. Litt trist at jeg ikke får henge opp "min" julepynt i år, men jeg får vel bare nyte det dobbelt så mye neste år. Clever girl.

Vi dro til et koselig lite sted som solgte juletrær.
De solgte også godteri og ga oss gratis kjeks og kaffe.
Treet ble festet på biltaket som seg hør og bør.
Vel hjemme pyntet vi det med fargede lys, og alskens kuler og pynt.
Hva er vel et juletre uten en miniatyrutedo? ....nothing....
Denne julenissen er faktisk en tørket potet. Null tull. En malt, tørket søtpotet. Jeg syntes det var helt genialt.
Terra stiller med moralsk støtte.
Etter trepyntingen så vi på "When the Grinch Stole Christmas". I loved it.
2. Jeg løp med Kendall etter skolen i dag. Hele TO miles. Vilt langt. Trodde jeg skulle dø. Neida. Jeg er flink. Og det viktigste er jo at jeg bedriver fysisk aktivitet, og gjør et tappert forsøk på å unngå fedme. Dessverre er ikke hjernen min helt god. Jeg lar meg selv spise masse sjokolade når jeg har trent, og da hjelper det jo lite at jeg løp. Hjelper heller ikke at sjokoladelageret mitt aldri tømmes; hver gang jeg tror jeg går tom, kommer det mer i posten. Nå har jeg minst 2-3 kilo sjokolade........har aldri i mitt liv vært så sjokorik.

3. Jeg fikk tatt ut penger til å betale Senior Trip! Så i mars drar jeg og rundt 35 andre seniors til Washington DC, Philadelphia og New York! :D Jeg får sett så mye!

4. Jeg kom hjem til nytraktet kaffe, en god og varm dusj, og......TRE pakker fra Norge! WOHOO! Én fra mamma og pappa, én fra Yvonne og én fra Ekern! :D Tusen, tusen takk, dere!

Yvonnes pakke er ikke åpnet; slikt gjøres ikke før julaften...eller Christmas Day. Blir rart å åpne pakker i fullt dagslys. D:
Pakken fra Ekern visste jeg at var full av sjokolade! :D
Mamma og pappa sendte JOGGEBUKSEN MIIIN AAAAAH, noen ekstra gensere, røde fisker (på tide....var nesten tom) og julegaver. Jeg har faktisk fått en del julegaver! Det hadde jeg ikke forventet, men jeg ble utrolig glad. Tusen takk, alle! Så blir det jul likevel, folkens!

5. I dag fortalte Sharon og Ken meg at ejg skal få være med på backpacking-tur i Grand Canyon i april med geologiklubben på colleget! JAAAH! Har alltid ønsket å dra til Grand Canyon, og nå skal jeg få være med på en ukes tur der. Det blir nok en av høydepunktene dette året. Jeg gleder meg masse! Og så blir jeg sprek og greier. Alltid et pluss.

6. Spiste nettopp en julekake (...eller tre).

7. Fikk et julete hjerte i pakkekalenderen i dag!
Jeg åpner pakkekalenderen hver dag etter skolen. Først åpnet jeg den om morgenen, men så ble jeg så deprimert da jeg kom hjem fra skolen og innså at jeg allerede hadde åpnet den, at jeg endret på det. Hah. Outsmarted myself.
Åh, jul gjør meg så glad. Nå gleder jeg meg bare mer og mer for hver dag som går. Det skal bli mandel i grøten og Grevinnen og Hovmesteren på lille julaften, og pakker og godteri og alt som hører med!

3 kommentarer:

  1. Grand Canyon
    GRAND CANYON! Åå, ja! Jeg gleder meg! :D:D:D

    SvarSlett
  2. Den lille utedoen - Skulle gjerne hatt en slik på treet. Utrolig søt. For ikke å snakke om den malte søtpoteten. Fantastisk. Hadde aldri tippet hva den var laget av.
    Og juletreet er jo også perfekt. Dette blir en minnerik jul for deg, Merete. Klem <3

    SvarSlett
  3. Ny kommentar. Du har en tante som også har pyntet juletreet... Her i Norge.
    Og det er fantastisk å høre at du får være med til Grand Canyon. Lucky you!

    SvarSlett