onsdag 14. desember 2011

Change, change

I dag endret jeg timeplanen min. Mye. Masse.

Gammel timeplan:
- Art
- US Government
- Sociology
- PE
- Physics
- English 12
- Pre-Calculus

NY TIMEPLAN:
- 20th Century Literature
- Advanced Placement Calculus
- Advanced Placement English
- Painting
- Physics
- Speech
- US Economics

...Som dere ser er det eneste faget jeg har beholdt fysikk.
Grunnen til at jeg måtte endre timeplanen var at noen av fagene mine viste seg å være halvtårsklasser (sosiologi og PE), og jeg måtte bytte til en vanskeligere matte fordi jeg endelig innså at Pre-Calculus er så altfor lett (og absolutt ikke tilsvarer R1-matte).
Jeg er ikke sikker på om skoleåret mitt vil godkjennes ennå. Jeg hadde satset på å fortsette med sosiologi og engelsk i 3. klasse, men nå fikk jeg jo vite at sosiologi bare var et halvt år, og jeg vet ikke om det kan godkjennes i Norge da. Krysser fingrene for at det går bra. Jeg har så sjukt lite lyst til å gå 2. klasse om igjen. Da dør jeg. Masse. Veldig.
GOOD THING jeg er så intelligent at jeg sikret meg mot sånt som dette; jeg tok fysikk og r-matte også, så om én av sosiologi&engelsk failet, kunne jeg alltids fortsette med dem i stedet når jeg kommer hjem. Litt ekstra studiepoeng skader jo heller ikke.

Er ganske så spent på de nye fagene jeg har valgt! Jeg skal nå ha flere klasser med seniors, og gode venner. Det er jo alltid et pluss!
I Lit-klassen 1st period er vi bare 4 (BARE FIRE!) elever, så blir nok en super start på dagen! AP English blir utfordrende, men jeg er klar for litt mer! Painting blir gøy; jeg gleder meg til å se hvordan opplegget blir i den klassen. Jeg er også spent på Speech - det er nesten aldri muntlige presentasjoner i amerikansk skole, og jeg vil gjerne ha mer av det. Har hatt ÉN presentasjon siden jeg begynte her. Fikk 108%....hahahah. Amerikanske tenåringer er langt i fra like gode på sånt som norske tenåringer. Be proud, guys! :}

UPDATES:
- Vi hadde "Natural Beauty Day" på skolen i dag. Dette innebar at alle jentene skulle gå uten sminke, og ikke fikse håret. Basically = flash din naturlige skjønnhet. Vi fikk et lite hamparmbånd med perler om vi gjorde det. Jeg kan selv stolt bære et. Synes det var en morsom idé, og det var ganske mange som gjorde det! (...hadde aldri skjedd i Norge..)

- Skolen har godkjent at jeg kan dra til Grand Canyon i april! :D
- Sharon har bakt sjukt godt brød. Elsker det.
- 15 dager til jeg ser Guro!
- Å komme hjem etter skolen og åpne en ny pakke i kalenderen er en av de beste tingene som skjer i løpet av dagen. Mamma har pakket alle gavene inn i små poser dekorert med vakre engler.

4 kommentarer:

  1. Så spennende! Håper du blir fornøyd med den nye timeplanen! :D

    SvarSlett
  2. Dette ser bra ut Merete. Dette klarer du!
    Pappa

    SvarSlett
  3. Hei! Jeg har lest hele bloggen din, og gleder meg over at du har det så bra i USA. Jeg reiser kanskje selv neste år, men alt avhenger om jeg får karakteren 3 nå til jul.

    Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan de amerikanske guttene er. Er de like kjekke som på film? Snakker de med utvekslingsstudentene, eller er de overlegne? Jeg hadde blitt kjempe glad om du skrev et lite avsnitt om dette, og om hvordan guttene er generelt!
    You go girl!

    SvarSlett
  4. Kristine - Utvekslingsstudent 2012/201317. desember 2011 kl. 16:40

    Merete! Først, jeg er superfan av bloggen din, leser den hver dag. Jeg prøvde å finne mailadressen din for spørre deg hvorfor du ikke dro på forberedelseskurset i NY. Jeg skal til USA neste år med STS, og er usikker på om jeg vil dra på kurset. Det koster så mye, men det skal visst være verdt det.. Håper du svarer meg på mail (kristine.heimstad@hotmail.com) eller denne kommentaren!Ellers kos deg videre i USA!

    SvarSlett