søndag 30. oktober 2011

III monthz

I dag fyller jeg tre USA-måneder. Hurra for meg! Dette skal feires med film. Blir vill fest her med "The Tale of Desperaux" og pumpkin pie. Jeg vet ikke helt om jeg liker pumpkin pie eller ikke. Det er en veldig spesiell smak og tekstur. Uansett, vi hadde Ben&Jerry's-is også. :D

Det går mot vinter her i Hanover nå. I natt var det faktisk -1 grader ute. Fimbulvinter delux. Dagstemperaturene holder seg riktignok fortsatt på mellom 10-15 grader, og i følge yr.no, min trofaste venn, kan det komme opp i 18 varmegrader neste søndag. November og nesten 20....det skjer ikke ofte i Norge, nei. Jeg håper uansett på kjøligere vær. I'm a chilly-weather kinda guy. Girl.

Mamma og pappa sender snart en ny pakke til meg fra Norge. Den skal inneholde noen av mine varmere plagg fra klesskapet mitt, støvlettene mine, tøfler (ETTERLENGTET), grøtris (OGSÅ lenge etterlengtet. Jeg har moderate grøtabstinenser for tiden) og sjokolade selvfølgelig. Jeg gleder meg! Blir grøtparty med tøfler og varm genser! Woop woooop.

UPDATES:
- Monday. I morgen. Hvilket betyr at det også er skole i morgen.
- 22 Ben&Jerry's-lokk nå!

Ellers vil jeg dedikere siste delen av dette innlegget til å skrive om grunner til å dra på utveksling. Det virker som om dette kan være til hjelp for fremtidige utvekslingsstudenter. Hvorfor burde du dra?

10 good reasons (..minst).
1. Det er en once-in-a-lifetime-opplevelse. Du får aldri den samme sjansen igjen.
2. Du lærer et språk flytende. Engelsk, for eksempel, vil komme utrolig godt med senere i livet ditt.
3. Du blir kjent med en annen kultur, og forbedrer din forståelse av verden.
4. Du blir mer moden, ansvarlig og selvstendig. Utveksling byr på utfordringer, og du må ta avgjørelser selv.
5. Du lærer mer om deg selv. Jeg legger hele tiden merke til ting ved meg selv jeg tidligere ikke tenkte over.
6. Et år i utlandet tar seg svært godt ut på CV'en din.
7. Du får nye, gode venner som du senere kan besøke igjen, eller som kan besøke deg.
8. Du kan opplyse andre om hvor kult Norge er. Det er kanskje en dverg av et land, men vi har mye fin kultur å by på.
9. Du får variasjon i skolegangen. Det er alltid gøy å prøve noe nytt, og det kan gi ny motivasjon om du er skolelei. Skole i et annet land kan ha andre, kule ting å by på; amerikansk skole har sports teams, the famous high school spirit, og spennende, annerledes fag.
10. Det blir et år du aldri vil glemme.

1 kommentar: