torsdag 6. oktober 2011

LYKKE liksom

Bare EN dag igjen til Fall Break. To uker ferie kommer til å føles sååå bra. Jeg er bittelittegranne lei av skolen nå. Det er fortsatt litt moro, men jeg trenger litt energi. De siste dagene har jeg følt meg litt "tom". Tror det er en eller annen form for hjemlengsel, MEN på samme tid lengter jeg ikke hjem. It's very weird. Jeg tror ferie er bra nå. Time for a boost!

Tror jeg begynner å bli forkjølet. Sår hals, noe som er rart og deprimerende ettersom det var elskbare 26 grader og skinnende sol i dag. Grmmpghhf.

Ting jeg savner fra Norge:
- Maten. Åh, jeg kunne gitt hva som helst (det er bare et uttrykk...ville aldri gitt hva som helst. Tåpelig.) for norsk mat. Grovbrød, vanlig pålegg, hjemmelagde smoothies, havregrøt, sukkerfattig mat generelt. OG julemat. GOSH, hvordan skal jeg overleve uten pinnekjøtt, fenalår, tunge, druedressing, kålrabistappe, fruktsalat, norske julekaker, multekrem, lukten av appelsin, pynting av hus, RISENGRYNSGRØT.
- Folk. I miss you, people. Det er rart å ikke ha et eneste menneske du har kjent mer enn to måneder rundt deg.
- Snø og kalde vintre. Det er så koselig å sitte inne med tepper og peis når det laver ned utenfor.

Ting jeg digger med USA:
- PRISENE. Å, herre, it is BILLIG. Det er konstant supersalg.
- Skoleteams. Jeg synes det er lettere å trene i USA. Mye takket være svømmingen. Sport er veldig stort her, og det er sosialt også. Dessuten er trening rett etter skolen så jeg slipper "ÆH-skal-jeg-gidde-å-dra-helt-til-Elixia"-dilemmaet.
- Vertsfamilien. De er supre mennesker!
- 16-åringer med bil. Det er utrolig praktisk å kunne kjøre rundt med venner. De kan komme seg hvor de vil! Må innrømme at jeg var skeptisk i begynnelsen - fryktet for mitt meget verdifulle liv - men nå takler jeg det meget bra.
- Amerikanere. De er så blide!
- Indiana. Hanover. Det er så fint her jeg bor. Jeg nyter å bare gå rundt i nabolaget.
- Masse mer. Jeg er bare for trøtt til å skrive mer akkurat nå.

Dette er noen av bildene Saige og jeg tok på photoshooten til Photography Club på søndag.
Lykke er:
- Å ta bilder om høsten.
- Ferie. Big time.
- Starbucks og Ben&Jerry's.
- Sweatpants. Which I don't have. Walmart neste!
- Magazines. Som over. Skal unne meg selv litt blader før den lange bilturen herifra til Niagara Falls.
- USA. No kidding. Du blir glad av å være her.

1 kommentar:

  1. Kjempebra blogg :) Tror du at du kommer til å vurdere college i USA i fremtiden? Jeg tenker over saken nå, men klarer ikke bestemme meg! Livet er hardt

    SvarSlett