torsdag 27. oktober 2011

Grave gresskargrøt og grimaser

Da er pumpkin carving gjennomført!

Først måtte all innmaten graves ut med skje. Grisejobb, men jeg var sterk og fullførte jobben. Gresskar lukter annerledes enn noe annet jeg har luktet. Klarte liksom ikke å plassere lukten...luktet bare gresskar.
Jeg har laget en nusselig liten grimase på gresskaret mitt, og fem stykk gresskar pynter nå trappen foran inngangsdøra med levende lys. Vi måtte gjøre utskjæringen i dag fordi fredag blir en hektisk dag med områderepresentantmøte (en veldig søt dame som passer på at vertsfamilien min ikke sulter meg i kjelleren) og Halloween Dance på skolen, og på lørdag er det tid for Trick or Treat. Ja, må si jeg er en smule sjokkert over at amerikanere ikke går Trick or Treat på selve 31. oktober. HALLO? Vi feirer ikke julaften en annen dag enn 24. desember? ...Halloween er kanskje en smule annerledes, men likevel...det er en prinsippsak.
Videre kler ikke amerikanere seg ut i skumle kostymer. De bare kler seg ut. Jeg kan være en sukkertøyfe om jeg vil. Dude....hva er det halloween is all about?
Jeg gleder meg uansett masse til å se folk i aksjon; gå Trick or Treating, på Halloween Dance, huspynting og alt det der.

3 kommentarer: