fredag 17. februar 2012

Rommet fullt av marihøner

Jeg husker den tiden da jeg trodde jeg var verdens heldigste menneske om jeg fant en marihøne. Alle vet at marihøner er SUPERsjeldne. Om jeg så en, kastet jeg meg over den, løftet den opp, traumatiserte den.... og hvis den krabbet opp på fingertuppen min, kunne jeg ønske meg noe.
Hah. Those days are over.
Marihøner er overalt for tiden. Eller. Nei. Bare på rommet mitt her. Jeg mistenker at det er en marihønekoloni i luftkondisjonssystemet... Finner stadig vekk små marihøner på gulvet på rommet mitt. De ligger helt, helt stille på teppet - med magen opp. Det blir ingen krabbe-ut-på-fingertuppen her, nei. Et slikt prosjekt krever marihøner som ikke er døde...
HOWEVER. I dag så jeg en levende en! Big moment in Merete's life.

Forresten. Fascinasjonmangel (which is a word) gjelder også ekorn her hvor jeg bor. I Norge tar alle helt av om de ser et ekorn, memyselfandI inkludert. Da jeg ankom Hanover, så jeg et ekorn allerede første dagen.
Jeg bare: "OMFG A SQUIRREL MY LIFE IS AWESOME!"
Verstfamilien: "........."
Jeg: "You know....a squirrel? Rare and fascinating creature?"
Vertsfamilien: "......"
I løpet av de neste tjue minuttene så jeg fire ekorn til. Og i løpet av tiden jeg har vært her, har jeg sikkert sett hundre. Minst. Ekorn er ikke spesielle her visst. Depressed.

UPDATES:
- Vårlig ute i dag. Så forresten årets første blomst i begynnelsen av januar. Oh joy.
- Har to favorittgodterier: Sour Patch Kids, my #1 obsession, og noen karamellgreier.
- Alt går helt fantastisk i livet mitt her! Venner, skole og vertsfamilie er alle helt topp! :D Jeg skal nyte de siste 4 månedene her til det fulle. Det kommer til å ble kjemperart å dra hjem...
- Den levende marihønen ser ikke så altfor levende ut lenger...

1 kommentar:

  1. Hei Merete, tror jeg blir den første til å komme m en comments til deg. Yeah!
    I dag har begge gutta våre gått skirenn på Kleivstua i lett regn, som heldigvis gav seg etterhvert. Men som barn er så klager de aldri på været :-) Klokelig holder defor vi voksne også munn om dårlig vær (bare dårlig klær - uæh, hørt den før?!)
    Forbi Kleivstua passerte også Grenaderdeltakerne (90km- you know). Kjøpte meg fargerike tullipaner i dag, nydelig, for nå går d mot vår! I kveld har jeg klippet håret til Jens, faktisk 3mnd siden sist. Han vil fortsatt at jeg klipper ham i stedet for frisør - ikke verst hva?
    Det har ikke dukket opp marihøner her ennå, og ta med deg alt du kan av opplevelser. Nyt American life de siste månedene, for d går fort. Vi følger deg på den supre bloggen din! Klem tante Katrine

    SvarSlett