lørdag 25. februar 2012

Den ultimate medisin

Hvis du er syk i USA, er løsningen ikke smertestillende...det er CHICKEN NOODLE SOUP.

Captain America: "Ey, are you not feeling well?"
Merete: "Uhm..a sore throat. And fever. Maybe I should go get some painkillers..."
Captain America: "OHOH! No, no, no. What you want, my friend - what you NEED - is a bowl of good ol' chicken noodle soup."
Merete: "But.."
Captain America: "No buts, little ignorant loser. Chicken noodle soup works wonders!"


Sharon er på samme side som Captain America. Chicken noodle soup er visst den ultimate løsningen på sykdom. Hun satte i gang med tilberedning på kjøkkenet, og jeg ble den heldige mottaker av en stor bolle suppe ikke lenge etter. Jeg må si meg enig i at suppe smaker godt når man er syk. Midt i min mangel på appetitt, helte jeg i meg to porsjoner. Mmm. Kanskje det er noe i denne ideen om at chicken noodle soup er løsningen.

Bortsett fra å spise suppe, jobber jeg meg gjennom boksen med Kleenex som jeg kjøpte. Er det én ting USA virkelig har, er det utvalg. Jeg fant Kleenex spesielt laget for forkjølelse. De er innsatt med fuktighetskrem eller aloe vera, or something, og nesen min blir langt i fra like sår og rød som med vanlig tørkepapir. Bahah.

Jeg har også utstyrt meg selv med antibac. Bare fordi jeg er grei. Har ikke noe brennende ønske om å smitte resten av verden. Ikke akkurat nå i hvert fall.

4 kommentarer:

  1. god bedring snuppa! er ganske snufsete og rennende i nesa selv og nysdr i ett sett, men er ikke syk da. stooooor god bedrings klem xxx <3

    SvarSlett
  2. Hei, sunn mat i USA! Den suppen så god ut :-)
    De kleenexene hørtes ut som de burde produsere i Norge også, så kaldt som det er her (=mange forkjølelser og røde neser)
    God bedring <3

    SvarSlett
  3. God bedring, lille venn;)) Jeg kom hjem fra thailand igår, og venter nå på at gjengen skal komme hjem fra Brumunddal. Kjøpte med hello kitty skolesekk til Cornelia... Gleder meg til å se ansiktet hennes når hun får den;))Nå skinner solen ute og våren er faktisk i anmarsj... Kos deg,kun 4 mnd to go<3 megaklem fra tante

    SvarSlett
  4. ting som burde gjøre deg frisk eller i det minste glad: Jeg har sendt pakke til deg, forrige uke. Den er megakul og fin.

    SvarSlett