mandag 7. februar 2011

E-mail exchange

"Ta kontakt med din fremtidige vertsfamilie så snart som mulig, slik at dere har mulighet til å etablere en god kontakt før du reiser. De venter på å høre fra deg!"
Nervøs. Hva skriver man i den første mailen? Skal den være lang, eller kort? Skal jeg snakke om meg selv? Skal jeg skrive et høytidelig brev...eller prøve å være morsom? Så. Utrolig. Vanskelig.
Likevel, takket være en hjerne som er relativt velutviklet hadde jeg sendt av gårde The First E-mail etter ikke mer enn 10 timer og 47 minutter fra jeg ble oppringt av STS som fortalte hvor jeg skulle bo. Må si jeg var ganske så stolt av meg selv da jeg trykket send-knappen!

Nå har jeg utvekslet 4-5 e-mails med vertsfamilien min. Jeg må si at det er en fornøyelse å bli bedre kjent med dem - jeg har vært kjempeheldig med vertsfamilien min!
De er nok like spente på dette som meg. Nei, glem det...tar det tilbake. Ingen kan være like spente som meg. Nåja, vi har altså mailet frem og tilbake, og utvekslet informasjon og spørsmål. Grunnen til at de ønsket en utvekslingselev fra Norge: De liker fjell, de vet hva en fjord er, de er interessert i vikinghistorie, og de føler en spesiell "connectedness" til mitt vakre fedreland ettersom vertsmors familie reiste fra Norge til USA i 1857. Føler et lite press til å finne min indre viking, eller i det minste kjøpe en aldri så liten vikinghjelm som jeg kan spankulere rundt med. Dessuten må jeg ta bilder av meg selv på fjelltur, og selvfølgelig lære meg navnet på minst ti fjorder som jeg kan peke ut på kart.
Har dere andre ideer? Kanskje skal jeg introdusere dem til smalahove? Hadde sikkert blitt en hit #1! ...no?
Håper jeg klarer å leve opp til forventningene de har til nordmenn.


12 kommentarer:

  1. Du er heldig som har en blogg som du kan blogge på
    Du er heldig som har(eller later som om du har) en så flott vikinghjelm
    OG du er heldig som skal bo i Indiana
    OG du er heldig som har en vertsfamilie som liker fjorder
    Jeg er misunnelig......

    SvarSlett
  2. Du får vel inspirere dem med vår vakre nasjonaldrakt! Og fortelle dem at du er SPEIDER! De kommer til å bli målløse! Du vil nok leve opp til mer enn forventningene, Merete! I'm sure! :-)
    (Caro is typing btw!)

    SvarSlett
  3. IKKE smalahove, Merete! Da blir du sendt hjem igjen <3 Og litt norske eventyr! Jeg vet det finnes flere bøker med norske eventyr på engelsk ;)

    SvarSlett
  4. Jeg synes kanskje at ti fjorder er litt tynt... pluss at du må jo ha med den fiske retten som lukter dritt som jeg ikke husker navnet på :D

    Mads

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Maud, hva er det du snakker om?! Smalahove ftw! <3 Ingenting sier "Jeg er norsk, og stolt av det" som et tilbredt sauehode!

    SvarSlett
  7. dette ser kjempeeeeekult ut! hilsen kjendis krisstiss.blogg <3

    SvarSlett
  8. dette liker vi ! virker som at du har fått en kjempe koselig familie!:)

    SvarSlett
  9. Åh, Merete, du er så utrolig modellpen! OG veldig søt. Keep on bloggin' :D

    SvarSlett
  10. awesome blogg. men du må blogge meeeeeeeer. og jeg kan ikke lese overskriften når du har sånn sær skrifttype. hehehhehhehe

    SvarSlett
  11. FREIA MELKESJOKOLADE FTW! det blir ikke bedre enn det, og det er bedre enn noen annen sjokolade i verden!

    --Kari

    SvarSlett