mandag 7. mai 2012

So Soon?

Snart skal jeg hjem. Snart skal jeg hjem. Snart skal jeg hjem.
Uansett hvor mange ganger jeg sier dette til meg selv - utallige ganger mentalt og et par ganger høyt (....noen vil hevde jeg er lettere forstyrret) - klarer jeg ikke helt å ta det inn. Jeg bor jo her. I Hanover, Indiana, USA. Norge? Det er jo så langt borte. Intet annet enn et vagt minne......(jeg tøyser). Er året over allerede? Nei....jo? Huh? HVA?

På søndag pakket jeg ned mesteparten av klærne mine i en eske. Det er faktisk den største esken de hadde på postkontoret her. Jeg garanterer at jeg er deres beste kunde. Å sende gigapakker internasjonalt er bæsjedyrt. Og jeg fylte esken. Den 20in x 20in x 20in-esken. Til randen. Klemte alt ned og teipet overalt. Hehehhehe, nå er den secured. Jeg elsker pakketeip. Litt for mye. Det er noe med speidere og teip, særlig gaffateip. Medspeidere vil forstå hva jeg mener.

Pakken pynter nå et av hjørnene i rommet mitt. Den snakker til meg. Lover. "Hjeeeem." Shushh. Ikke ennååå. Jeg har så mye jeg må gjøre først! Som......å fylle 18, graduation, senior skip day, henge med vertsfamilien min, henge med venner, spise drittmat, kose med hunden min her.....og vandre opp og ned aisle'ene (hva nå enn det norske ordet er igjen...SUKK...such an American now) på Walmart, se Avengers, spise sushi, vandre downtown Madison, sole meg (for det er tross alt 30 varmegrader hver dag her *skryteskryte*)... EMOTIONAL OVERLOAD. Jeg vet ikke hvordan man takler disse følelsene. Ja, jeg gruer meg masse til å dra, og ja, jeg gleder meg til å komme tilbake til Norge. Den rareste kombinasjonen.

UPDATES:
- På tide med en hårklipp snart. Må utnytte de herlig lave prisene her i statene.
- Vurderer å gi meg selv en time massasje i bursdagsgave. Hadde ikke vært så dumt. Og again: billig billig.
- Om noen husker Ben&Jerry's-oppdraget mitt: Jeg har prøvd 28 ulike typer as of now. Stolt. Jeg har alle lokkene, og de skal med hjem. Hohoo.
- Det er tordenvær sånn annenhver dag nå. Love it. Nesten. Etter super-tordenværet på fredag, har elektrisiteten streiket litt..alltid over korte perioder...så i morges måtte jeg pusse tenner i mørket. How depressing.
- Akkurat nå hører jeg på Ringenes Herre soundtrack. Aah, the Rohan-theme gets me every time.
- Innen dere nordmenn (always so far ahead, hehehe...Oh, Norway) leser dette så er det 8. mai her i USA også, og da er det 4 uker, på dagen, til mamma, pappa og Anders kommer hit! Håper de kjenner meg igjen under alle hamburgerne. Alltid litt skummelt.
- Tusen takk til alle som følger bloggen min! Jeg er kjempetakknemlig! Keep it up! :D

2 kommentarer:

  1. Hva er vel bedre enn å starte dagen med å lese bloggen din mens jeg drikker chai-te og spiser knekkebrød? 4 uker i dag, Merete :-)
    Skjønner godt at du har mixed feelings i denne perioden. Men det har ikke jeg <3
    Ser ut som pakke nr 2 blir minst like tung som pakke nr 1. I hvert fall hvis alle bøkene der skal med. Hva med bildene dine? Får du pakket dem?
    Nyt dagene, og husk at du helt sikkert kommer tilbake til Hanover :-)

    SvarSlett
  2. Åååå som vi gleder oss til å se deg igjen;) vi gleder oss til å høre deg snakke med et snev av amerikansk aksent hi hi hi....Tro meg det gjør du, husker fra den gang jeg var ung...kremt... At de som returnerte til Norge etter et år over there, snakket så rart;);) Ha det godt så lenge, stoooor klem fra tante s hjertehjertesmilefjeees!!

    SvarSlett