søndag 13. mai 2012

Livet Som Kjempevoksen.

Ja, barn, la meg fortelle dere om hvordan det er å være voksen. Basically går det hele ut på at du kan gjøre akkurat hva du vil. Frihet. (Ikke at jeg har følt meg fanget i 17 år og 365 dager, men likevel. Det er en prinsippsak.) For ikke å nevne drikking, bilkjøring, røyking.....og...hva var den siste...ah, ja, stemming ved valg. Jippiyeay.

Så nå er jeg 18 år. Når jeg kommer hjem skal jeg ta trafikalt grunnkurs...jeg er bittelitt sent ute sammenlignet med resten av 94-kullet, men jeg skal få gleden av å ta det med Bolla! Hvor mange er så heldige at de får tatt trafikalt grunnkurs med lillebroren sin, liksom? Huh? HUH? Nemlig. Og når kurset er fullført bærer det ut på veien med pappa i bil (no hard feelings, mamma). Jeg ser ikke noe poeng i å advare verden på forhånd - jeg kan føle det på meg at jeg er en god sjåfør. Muligens et naturtalent.

Fredag kveld kom Shelby, Liz, Kendall, Brennen og Tyler til huset mitt kl. 22.30, plukket meg opp, og ga meg funfetti-muffins med sjokoladeglasur. Mmm. Visstnok et must-try i USA. Vi gaulet til Taylor Swift sanger hele veien til downtown Madison der vi dro til Hinkles. Hinkles har de beste milkshakene i hele verden, og jeg bestilte en banana split regular. Den var gigantisk, men jeg drakk hele greia. Og vet dere, det er helt ok, for på bursdagen din (og de nærmeste dagene før og etter) kan man spise hva som helst uten at man blir feit. Det tells rett og slett ikke. Udiskuterbar sannhet. Accept it.
Jeg hadde det kjempemoro! Vi lo og koste oss. Thank you so much, guys! You made my last evening as a mere child memorable.

Selveste selve bursdagen begynte med The Merete Breakfast: Waffles. Med en twist. Sharon hadde disket opp med waffles med hjemmelaget jordbærsaus. Good lord, det var nydelig. Jeg spiste to, meeheh.

Etter frokost åpnet jeg bursdagsgaven fra dem. Det var et album med bilder fra året vårt sammen - den perfekte gave! Jeg ble så glad! :D

Av mamma og pappa fikk jeg......:
Yuuhuuuu!
Etterpå dro verdensbestevertsfamilie og jeg ut og spilte minigolf, drakk kaffe og milkshakes, trasket litt rundt i downtown Madison, spiste middag på en av yndlingsrestaurantene mine her i området, 605 Grille. Helt super dag! Jeg er veldig glad for at jeg fikk feiret den med dem. Det blir trist å dra fra disse fire fantastiske menneskene - og en hund - som har gjort det amerikanske livet mitt så bra. I am infinitely grateful. Thank you, thank you! So much. I know this is a cliché, but it is entirely true: Words are just not enough. :)

En konditordame ga meg en gratis cupcake fordi jeg sa de så så fantastiske ut. Hun sa at hun ikke trengte dem. Jeg protesterte ikke. Den smakte himmelsk.
Ken og Sharon!
Owen!
Og Isaac!
Bursdagseplepaien. Sharon kjøpte glitrende blå lys, meheee.
På kvelden var jeg hos Brett som feiret bursdagen sin, men jeg ble sunget for og greier også. Det var veldig hyggelig. Vi hadde bål, s'mores og moro.
Ellers har jeg skypet med både mamma, pappa og Anders, og Yvonne. Jeg vil også takke for alle gratulasjoner! Det betyr mye! :D

Om én måned og én dag lander jeg på norsk jord. Det blir nok rart å tilpasse seg det norske samfunnet igjen (ikke vanskelig, barer rart). Det er moro hvor ulike kulturen i USA og Norge er. En tenker ikke over det så mye til daglig - mye av det vi ser rundt oss i Norge stammer fra USA, spesielt filmer og musikk - men mye av syn og verdier er forskjellige. Det har uten tvil vært lærerikt å være her! Jeg har vokst mye dette året, og jeg føler meg bedre forberedt til å påta meg utfordringer som voksenlivet måtte bringe.

UPDATES:
- Det regner. Gråvær. Love it. Jeg føler meg alltid så inspirert og glad når det regner. Sol og varme er selvfølgelig en humørbooster også, men regn er annerledes. "It's funny how we change with the weather."
- Jeg er utrolig glad for tiden. Følelsesmessig overloaded, ja, men veldig glad.
- Song Of Right Now:

5 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen <3 <3 <3 <3 <3 elsker bloggen din. ler høyt maange ganger!
    Hilsen din ukjente beundrer fra Norge

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye med dagen !!
    Jeg må si jeg er ganske sjokket over meg selv.. I løpet av denne dagen har jeg gått gjennom hvert eneste av blogginleggene dine, og lest dem ord for ord. Dette tok ca 8 timer av ettermiddagen min, men bloggen din er utrooolig bra! Jeg skal sannsynligvis på utveksling i USA om 2 år, og det er fint å kunne lese her og få råd! :) du er veldig pen , og en flott inspirasjonskilde til mitt utvekslingsår! Jeg har lenge spekulert på om jeg tør og dra alene, men du har overbevist meg om at det skal jeg klare, og at året kommer til å bli helt supert!!

    TUSEN TAKK MERETE! stå på videre! :)
    Hilsen Alex! <3

    SvarSlett
  3. Og hvor heldig er ikke jeg som får ta det med storesøstern min? :D
    Kos deg den siste tiden!!
    Hilsen Bolla

    SvarSlett
  4. Dette innlegget har jeg lest flere ganger. Jeg er rett og slett rørt over vertsfamilien din. De har vært, og er, fantastiske. Det er gull verdt når barnet ditt ( som nå er voksen, skjønner jeg) skal bo der nesten et år. Det er jo ingen selvfølge. Så, jeg sier som deg, Merete. Ord er ikke nok.
    Og så sees vi om 2 uker og 6 dager.
    <3

    SvarSlett
  5. Jeg gleder meg til min bursdagsgave til deg pusilusitruse :) love you

    hohoho,guess who

    SvarSlett