lørdag 5. mai 2012

The Fifth of May

I dag er det dagen for Kentucky Derby, det mest kjente hesteveddeløpet i USA (tror jeg...vi sier det). Staten Kentucky er kjent for hesteveddeløp, eller hester generelt. Jeg tror faktisk alle statene i USA har sine spesielle greie de er berømt for. ......og hvis jeg ikke tar altfor feil så er Indiana kjent for mais. How exciting. Nåvel, Indiana er kjent for NASCAR også, så det får gå.

For anledningen har Sharon bakt en "Run for the Roses"-pai og cheese sticks. De er kjempegode! Gleder meg til paien. Det er chocolate chips, pecannøtter, bourbon, og andre søtsaker. Kaloribombe til tusen.

Nyter en ettermiddagssmoothie! Det er så greit at man kan kjøpe bagger med frosne bær til en billig penge. For a change. Jeg kommer til å savne amerikanske priser.....hulk.

Jeg glemte å legge ut bilder av skjørtet og beltet jeg kjøpte i Flagstaff, so here they are. (Jeg innser at bildene av skjørtet ikke avslører mye mer enn mønster of farger...men jeg er for lat til å ta nye/flere. Det er fint - that's it.)

Jeg har fått gruppebildet vi tok foran The Captiol av seniorene som dro på Senior Trip'en! Tenkte dere ville ha glede av å se det. Jeg står i midten-ish foran for dere som ikke fant meg med en gang.

UPDATES:
- Det tordnet som bare det i går natt. Har aldri hørt så mange earsplitting lyn i mitt liv. Jeg vil nesten gå så langt som til å si at det var det mest intense tordenværet jeg har opplevd. Wohoo.
- Jeg tror jeg har omtrent 17 skoledager igjen nå! Vi har senior skip day en-eller-annen-dag, fri den 28., og siste skoeldag er 31. mai. Dessuten, 15. mai skal vi til fornøyelsesparken King's Island med fysikklassen og 31. mai skal alle seniors'ene til fornøyelsesparken Holiday World. Mehhehe. Life is good. Graduation er 1. juni. Jeg vet ennå ikke om jeg får cap and gown (hatten og kjortel-tingen), eller om jeg får gå med seniorene, men uansett blir det en opplevelse. Gleder meg.
- Om én måned i dag kommer mamma, pappa og Bolla. <3
- Det er rundt 25-30 varmegrader i Hanover for tiden, og ekstrem luftfuktighet. Men jeg nyter det. Syden.

3 kommentarer:

  1. Først av alt må jeg bare si at jeg elsker bloggen din, og personligheten din! Du er flink å skrive, og har veldig bra bilder!
    Jeg er selv på utveksling i år, og i dramaklassen min skal vi skrive dokumentardrama. Det vil si at jeg må intervjue folk, for alt som foregår i skuespillet må være ekte. Jeg skal skrive om utveksling, og lurte på om du kanskje kunne svart på noen spørsmål? For å kunne spille karakterene i skuespillet mest ekte bør svarene helst være filmet, men skjønner viss du ikke vil. Viss du har tid og lyst hadde det vert meget satt pris på! :)

    - Kjersti

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Tusen, tusen takk - kjempehyggelig å høre! :D
      Jeg kan prøve, men jeg kan ikke love noen ting. Du kan sende meg en e-mail (merete.hs@hotmail.com) med spørsmålene og mer detaljer om hva du ønsker. Jeg vil gjerne hjelpe. :}

      Slett
  2. 1 måned i dag. Nesten ikke til å tro :-). 1 uke til du er 18. Nesten ikke til å tro :-). Den paien til Sharon må du få oppskriften til, den så fantastisk ut.
    Skjønner ut fra nytt skjørt og belte at blomster er tingen nå. Nydelig.
    Ha en herlig helg. Vi skyper om en uke, på bursdagen din. Klem <3

    SvarSlett