mandag 2. januar 2012

New Year's med Guro!

Da er jeg hjemme igjen i Indiana. Til tross for at jeg gjerne skulle ha vært med Guro noen uker til, føles det deilig å være hjemme. Jeg hadde ikke tenkt over hvor hjemme jeg føler meg her hos Bevis før nå. Merkelig å ha to hjem. Tar det som et tegn på at dette er et vellykket år! :D

Nå har jeg vært i USA i 5 måneder og 3 dager. Halvveis. Det er 157 dager siden jeg møtte Sharon, Ken, Isaac og Owen for aller første gang. Tiden flyr. Jeg er utrolig glad for at jeg har hatt det så fint hittil, og jeg regner med at neste halvår vil bli minst like bra! Tusen takk, Bevis, for at dere har gjort opplevelsen min så fantastisk! :D

Back to Guro. Vi har hatt fire supre dager sammen! Guro og vertsfaren hennes, Lance, hentet meg på Kansas City International Airport 29. desember. Litt av et gjensyn! Det var merkelig å se Guro, fra mitt "norske liv", midt oppi mitt "amerikanske liv". In a good way, så klart. :D

Jeg fikk møte vertsfamilien hennes, en veldig søt gjeng som tok meg godt i mot! Det satte jeg veldig pris på.
Resten av dagene gikk med til å se filmer, Starbucks, shoppe, spise på fancy restaurant på Plaza, shoppe mer, mer Starbucks, bake boller og lage pannekaker, shoppe enda mer, se The Girl with the Dragon Tattoo på kino (loved it!), shoppeshoppe, snakke norsk (som medførte at jeg av og til snakker norsk til amerikanere. Som den stakkars damen på Forever 21 som jeg skumpet borti og sa "Sårrrri" til. Rullende R'er er fanden sjæl i USA), enda mer Starbucks, og feire nyttårsaften og se the ball drop. Jeg fikk også se skolen til Guro; slightly større enn min.....
Intensivt Guro = Fullt norskometer.

Alle i USA kan stave "Guro".
En kvikk lunsj. Eneste som duger når man trenger energi på tur!
Middag på fancy (til USA å være) restaurant! Kjøttet var helt ufattelig godt. Julegave fra meg til Guro! Vi spiste dessert også, og vår servitør Richard var en knakandes koselig kar.
Kjøpe Ray-Bans.
Starbucks hadde et kart der man plasserer en liten knappenål på stedet man kommer fra.
"Ey, can we have some of those pins?"
"Only if you're from somewhere really cool."
"Du-uh...Norway."
"Ooo, here you go."
Så nå er det to små nåler tett ved siden av hverandre i Oslo, Norge.
Just because.
We're sexy and we know it.
Dette er grunnen til at jeg liker deg Guro. Adorable.
Yogurtini! Frozen yogurt....og alt du kan ønske deg til å putte på. Frukt, frokostblanding, sjokolade, kakepynt, sjokoladesaus, andre sauser, nøtter... Aah, jeg forelsket meg.
Gohroh and Meriadde!
Happy New Year!
I dag måtte jeg stå opp mellom kl. 5 og 5.30. Lance kjørte meg til flyplassen, og jeg sov nesten hele flyturen hjem. Der ventet hele gjengen min, og vi kjørte hjem. På toppen av det hele begynte det å SNØ, så nå er jeg in my happy place. Jeg skal virkelig nyte mine siste dager av ferien. På onsdag er det tilbake på skolen.

2 kommentarer:

  1. Ganske intenst eller hva Merete? Savner det, og jeg synes vi hadde det veldig bra! Gleder meg til jeg kommer til deg :D :D iiiiii Love u <3

    SvarSlett
  2. Hei det er Jens har du det hyggelig der du er? Du lager fine tegninger har jeg set. Magnus skal nå på skirenn, mens mamma og jeg er hjeme og baker brød. Så skal vi til Bekkestua å handle litt smått. Pappa har bursdag i dag! Hadet bra fra JENS.

    SvarSlett