onsdag 11. januar 2012

Homecoming og greier

I dag fikk jeg vite at jeg er en av de fire seniorjentene som kan vinne tittelen Homecoming Queen. ...Ms. Popular. Høhø. Jeg var en av de 10 nominerte, og nå, etter at folk har stemt på sine fire favoritter av de ti, er jeg en av de fire som skal pynte seg i fine kjoler og gå ut på banen mellom to basketballkamper på skolen. Foran alle menneskene. Så kåres dronningen og kongen.
Jeg må si at jeg var kjempeoverrasket over å bli stemt videre! Supermoro! Jeg får virkelig oppleve American High School. :D ..satser ikke på å vinne tittelen, (det er kanskje litt for mye å be om når jeg bare er utvekslingsstudent) men jeg er veldig gira. Ish

omg.
Ellers vil jeg fortelle dere litt om vennene mine. Det var noen som lurte på "om du kunne skrive litt om vennene dine USA? Eventuelt om det er lett/vanskelig å få, etc."
Answer: Yes, I can.
Jeg har ikke hatt noen problemer med å få meg venner. I begynnelsen er du som utvekslingsstudent veldig interessant (..kommer an på størrelsen på skolen så klart. Jo mindre, jo mer oppmerksomhet. Jo større, jo mer drukner du i mengden). Likevel, jeg følte ikke at jeg fikk mange venner de første ukene; var mer overfladiske bekjentskap. Etter to-tre uker derimot, ble folk bedre kjent med meg og så meg som den fantastiske personligheten jeg er! Beskjedenbeskjeden. Jeg har vært knyttet til ulike mennesker gjennom månedene, det tar tid å finne "plassen din", men føler nå at jeg har funnet de menneskene jeg trives godt med. De ser på meg som en equal (..noen innbiller seg at utvekslingsstudenter har lavere intelligens enn dem selv...Americans..). De inviterer meg med på sammenkomster og aktiviteter, og inkluderer meg. Jeg har blitt veldig glad i dem, og jeg vet at det blir trist å reise fra dem i juni. Håper de kommer til Europa og besøker meg! :D
For å lykkes med å finne venner, er det viktig at du er deg selv og ikke tar deg selv altfor høytidelig. Le, smil. Det er det som funker.

Shelby, meg, Kendall og Saige. Noen av mine yndlingsamerikanere!
UPDATES:
- Har byttet timeplanen min. Again. Så nå har jeg vanlig English 12 i stedenfor AP i 6. time, og 3D Art i 3. time. Jeg har altså to kunsttimer rett etter hverandre, men det er jo bare moro.
- I morgen er det muligheter for snø, hvilket igjen betyr at det er muligheter for (min første) Snow Day på fredag. Hadde ikke gjort noe å ha en langhelg. Det gjør faktisk aldri noe å ha en ekstra dag fri.
- Jeg er skikkelig treningsmotivert for tiden. ....Det vil si: Siden søndag. Håper det varer!

3 kommentarer:

  1. Så utrolig kult, Merete! Jeg håper du vinner! :D <3

    SvarSlett
  2. Vilt! Stå på, vi vet du kan vinne. Vi heier på deg :) <3

    SvarSlett
  3. Im so happy for you babe! Jeg tror folk kommer til å stemme masse på deg! Hallo, du er jo fra Norge! <3

    SvarSlett