mandag 2. mai 2011

Bestesau - den besteste sauen

Jeg, en til tider særdeles utålmodig sjel, har innsett at 3 måneder går ganske sakte. Spesielt når jeg vil at de skal gå fort... Dermed er jeg på konstant søken etter tidsfordriv. Her på lørdag fant jeg meg selv vandrende utenfor gjerdet til nabotomten, et stort sauejorde med en del voksne sauer og 16 lam. Med kameraet i stropp rundt nakken samlet jeg noen håndfuller med gress. Jeg hadde først prøvd å kalle på de ullete skapningene uten gress i hånda, men de er altfor intelligente til å falle for min breking. Jeg innså at de var langt mer som meg selv enn det jeg hadde trodd: Det er bare mat som duger!
Heldigvis kom de løpende med en gang da jeg rakk ut en gressfylt hånd.

Her er min nye bestevenn. Jeg har kalt henne "BESTESAU<3puzeluz" fordi...det er den beste sauen?
Se! Hun kan slikke seg på nesa. Bare gni det inn du, Bestesau, at jeg ikke får til det der.
Hun kan gape også.
Bestesau har også sosiale antenner. Dette er vennen hennes "Skumlesau".
Bestesau ser kanskje ikke alltid like intelligent ut, men jeg ble glad i henne likevel. Tilbakeståendehet er jo sjarmerende!

7 kommentarer:

  1. Aw, fengslene fine øyne på de skapningene altså..... :)

    SvarSlett
  2. for noen søte venner du har fått deg Merete :) <3 USAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    SvarSlett
  3. BÆ. Sheep freaks me out :(

    SvarSlett
  4. Jeg registrerer at du holdt deg på utsiden av gjerdet. Redd?

    SvarSlett
  5. du har samme kjole som kate middleton, du er kul

    SvarSlett
  6. man skal blotte seg for sauer. spesielt når man er på løpetur. kyr fungerer også.

    SvarSlett
  7. Åh, jeg merker at jeg ler meg skakk her! Herlig innlegg :) Stå på, plutselig har dagen kommet for avreise! :)

    SvarSlett