mandag 2. april 2012

Like A True American..

....dro jeg på Spring Break til Florida. Det er det alle som bor i The Midwest gjør; de drar på ferie til hvite strender med turkist vann og palmetrær, kaffebarer og iskrem. Mest for å feste vilt, men pshpsh. Sharon, tvillingene og jeg kjørte mandag morgen (kl. 6....hulkhulk..), overnattet en natt i Valdosta, Georgia (det var en 12-timers kjøretur bare dit), og kom frem til Saint Petersburg, Florida, kl. 14 tirsdag.

Ute til middag på hotellet i Valdosta, Georgia.
Nydelig bassengområde utenfor hotellet. Hamptons Suites Inn, Merete approves.
Spiller druknet og død. It is how we roll. P.S: Ja, man kan drukne i 3 feet dype basseng.
Fremme i Florida.
Et av mange flatterende bilder av meg selv.
Og, neimen, enda et.
Vi bodde hos en venninne av Sharon, Nancy, og hennes familie. Sønnene i huset er Isaac og Owens bestevenner, og de hadde mye moro disse dagene.
Onsdag dro vi til Clearwater Aquarium. Om noen har sett filmen Dolphin Tale: Det er akvariumet fra den filmen, og vi så tilogmed Winter, delfinen uten hale, som filmen basically is all about. Det var en annerledes delfin, absolutt, og det er et mirakel at den overlevde å miste halen sin. For mer informasjon -- se filmen, hoho. Vi tok også en båttour ut til en liten øy med akvariumet. De viste oss flere av artene som lever i vannet der.

Etter akvariumet dro vi på stranden. Juhuu.
Torsdag dro vi til Atlanterhavssiden av Florida. Der besøkte vi Kennedy Space Center. Kjempegøy! Jeg fikk en mye bedre forståelse av nøyaktig hvor viktig romfarten i 60-årene var for USA, hvor betydelig den delen av amerikansk historie var. Dessuen så jeg levende, ville alligatorer langs veien utenfor. Aweeeesome.
Etterpå dro vi til Cocoa Beach. Strandstrandstrand.

Fredag dro Sharon og jeg med alle guttene til Pass A Grille, en strand 10 minutter fra der vi bodde. En. Herlig. Dag. Vannet var perfekt, sola skinte, og jeg sugde til meg alle D-vitaminene jeg kunne. Kanskje litt for mange. Jeg har aldri vært så solbrent i hele mitt liv. Hele ryggen, bena, armer, mage...roda. Eller fuksia. Nå BØR jeg bli brunere når rødheten forsvinner. Knurrrrhhhr. Uansett, jeg nøt hvert eneste minutt av dagen. Da de andre var lei, ble jeg igjen for å slikke sol i et par timer til. Og lese i boka mi, Eat Pray Love. Jeg elsker den boka. Elsker. Om du ikke har lest den: LESDEN!
Lørdag morgen dro vi på vei hjemover igjen. Det vi ikke hadde tenkt på var...trafikk. Død og fordervelse. Like a true American drar man på ferie til Florida over Spring Break, og da er det vel bare korrekt at "like a true American drar man hjem fra ferie i Florida når Spring Break er over"...... Så den 7-8 timer lange kjøreturen til Atlanta, Georgia, der vi skulle tilbringe natten, tok plutselig 10-11 timer.

Vi dro fra Atlanta før 9 søndag morgen. Fant en Starbucks. Ah. Kaffe.
Meretes samtale med Starbucks-damen:
Dame: "Can I have a name for your coffee?"
Merete: "M-E-R...."
Dame: "*avbryte* hm, again please?"
Merete: "M-E-R-E-T-E"
Dame: "Oooh, how do you say that?"
Merete: "Merete."
Dame: "Ohmygosh! Where are you from?!"
Merete: "Norway."
Dame: "OHMYGOSH!! I CAN TOTALLY TELL! I wanna go to Norway."
Merete: "A Caffe Latte, please." (Neida, neida. Jeg var egentlig mye hyggeligere Lover.)

Vel hjemme rundt kl. 17! Sol, sommer. Pakket ut, løp en tur, sov.

UPDATES:
- Første skoledag etter en to-ukers ferie gikk veldig bra. En overraskende fin dag til mandag å være.
- Fikk Letterman Jacket'en jeg bestilte! Det ultimate minnet fra utveksling. Etternavnet mitt er på ryggen, og på forsiden er fornavnet mitt og en stor S for Southwestern. Such a patriot.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar