fredag 4. mars 2011

Oh my.. jeg spiste et halvt sauehode

Da er det gjort. Følelsen av å være en god nordmann er sterk i magen nå etter at jeg har overlevd mitt første smalahove. Det uskyldige dyrets halve skalle lå der på tallerkenen, men jeg var nådeløs - skar gjennom huden og spiste det den hadde av kjøtt. "Per" endte sin reise i min mage. Må si det var litt vondt å spise noe som hadde ører som lignet på Shrek-ører og masse små nesten-menneskelige tenner, men med hele Yvonnes familie, som hadde invitert meg på middag, stirrende på meg, måtte jeg bare ta første bit. Den store overraskelsen var at det smakte ganske så godt (med unntak av øyet...som jeg klarte å få ned)!

Uskyldige skapninger. Myrdet for smaken.
Skeptisk..men rede.
Halvspist. Aah, I'm so proud of myself.

4 kommentarer:

  1. definisjonen av viking.. ellernoe
    uansett er du TØFF

    SvarSlett
  2. oh my god. mitä paskaa :D:DD:D
    i'm speechless
    -riikka =)

    SvarSlett
  3. Veldig bra, Merete! Jeg er stolt av deg! :D

    SvarSlett
  4. Takk for i går! Du var kjempetøff, Merete, og det er helt klart for alle oss at du kommer til å bli en stor suksess 'over there'.

    Hilsen Eva

    SvarSlett